Wat is een e-mail funnel en hoe maak je hem? Coppa Marketing helpt je hierbij!
Wat zijn e-mail funnels precies?
Een e-mail funnel kun je als het ware zien als een soort trechter. Bovenin heb je een grote groep mensen, des te meer je naar beneden gaat des te minder ervan zal overblijven. Gaandeweg verlies je dus mensen, maar dat is helemaal niet erg. Het is juist de bedoeling van een e-mail funnel om je ideale klanten eruit te filteren. Een e-mail funnel bestaat uit een reeks van e-mails, die nemen je mee door deze zogeheten trechter.
Hogere conversies met een e-mail funnel
Waarom een e-mail funnel?
E-mail marketing is, naast het gebruik van sociale media, nog altijd een van de meest effectieve manieren om mensen te bereiken en hogere conversies te behalen. Als iemand zijn e-mailadres achterlaat via jouw website, dan kun je diegene namelijk direct bereiken.
Wel moet je ervoor zorgen dat dit waardevolle mails zijn waar potentiële klanten ook echt iets aan hebben, bijvoorbeeld met een gratis proefperiode of gratis weggevers. Wil je een e-mail funnel maken? Dan is het belangrijk dat je begint met de verschillende stadia van de customer journey.
Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?
Dus, je wilt je producten of diensten verder pushen met een e-mail funnel, maar hebt geen idee waar je moet beginnen? Geen paniek. Coppa Marketing staat je bij in alle verschillende stappen. Van de eerste mail tot de landingspagina. Wij bestaan om jou te laten groeien. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Neem vandaag nog contact met ons op en dan gaan we zo snel mogelijk met elkaar in gesprek.
Optimalisatie en analyse
Bij Coppa Marketing stopt ons werk niet nadat de e-mails voor jouw product of dienst zijn verzonden. We monitoren voortdurend de prestaties van je e-mail funnel en voeren optimalisaties uit op basis van de verzamelde data. Dit omvat het analyseren van open- en klikfrequenties, het bijhouden van conversies en het uitvoeren van A/B-tests om te zien welke e-mails het beste presteren.
Door deze continue optimalisatie zorgen we ervoor dat je e-mail funnel altijd up-to-date is en blijft voldoen aan de veranderende behoeften van je doelgroep. Dit helpt je niet alleen om je klantrelaties te verbeteren, maar ook om je bedrijfsdoelen te bereiken, simpelweg door de juiste e-mails sturen.
Hoe gaan we bij Coppa Marketing te werk?
Bij Coppa Marketing begint elke e-mail funnel met een inschrijving voor je lijst, automation of tag. We zorgen ervoor dat je mailprogramma naadloos is gekoppeld aan je website, zodat dit proces soepel verloopt. Zodra deze koppeling is gemaakt, kunnen we de e-mails gaan toevoegen. Het is belangrijk om tussen de e-mails een wachttijd in te stellen. De weggever kan direct worden verstuurd, maar tussen de andere e-mails kunnen prima één of meerdere dagen zitten om te voorkomen dat mensen overladen worden met informatie.