TikTok adverteren
Ons doel is om jouw bedrijf te laten groeien
Wat is TikTok adverteren precies?
Adverteren op TikTok is een geweldige manier voor het uitbreiden van je online marketing strategie. Meer dan de helft van de TikTok gebruikers doet zelfs wel eens aankopen dankzij deze app.
Een TikTok advertentie valt ook minder op in vergelijking met andere social media. De advertentie zit namelijk verwerkt in de feed. TikTok staat er daarom ook om bekend dat gebruikers langer naar je video blijven kijken.
Dat betekent dat er een grotere kans is dat gebruikers via jouw TikTok video’s terechtkomen op je website, dan bij andere social media advertenties.
Wat anders is aan TikTok advertenties is dat je als bedrijf met korte, vermakelijke content goed kunt scoren. Je maakt natuurlijk wel een advertentie, maar je doet dit aan de hand van de ‘vibe’ van het social media platform.
De kans op interactie is daardoor groter. En je kunt via TikTok zelf je verhaal vertellen op een creatieve en authentieke manier.
Hoe werkt adverteren op TikTok?
Het Dashboard
De campagne
Rapportages
Insights
Assets
TikTok advertenties
Qua adverteren op TikTok kun je kiezen uit een hoop advertenties. Maar voor jouw marketingstrategie moet je natuurlijk een advertentie kiezen die het beste bij jouw product of dienst past. We nemen de mogelijkheden kort met je door.
Pins
Dit is de meest standaard manier van adverteren op TikTok, namelijk met gesponsorde pins. Dit zijn afbeeldingen die op de feed van een gebruiker verschijnen. Ook kunnen ze verschijnen bij het doen van een specifieke zoekopdracht. Ze worden op een natuurlijke manier in de feed verwerkt met behulp van het TikTok algoritme. Daardoor zijn ze effectief. Ze worden bij het klikken op jouw pin automatisch naar je website doorgeleid.
Video pins
Video pins zijn niets meer dan een korte video advertentie. Handig voor bijvoorbeeld een preview of bepaalde ‘hacks’ met jouw gesponsorde product te laten zien. Vanzelfsprekend is er sprake van bewegend beeld. Daar maakt dat deze pins het meeste opvallen binnen een feed.
Carrousels
Dit is meer een vervolg op de standaard pins. Er bestaat namelijk ook zoiets als een carrousel pin op TikTok. Hierbij draaien drie pins achter elkaar op dezelfde plek. Dit zijn pins die bij elkaar horen, maar ze vallen op omdat ze elkaar afwisselen. Zo kun je bijvoorbeeld meerdere producten tegelijkertijd promoten, of de extra pins gebruiken voor het uitbreiden van je advertentie. Een carrousel pin kun je herkennen door de nummering (1/3, 2/3 en 3/3).
Verschillende campagnetypes
TikTok heeft een hoop functies op het gebied van campagne types en videomogelijkheden.
In 4 stappen naar een succesvolle Social Media marketing met Coppa Marketing
Ondervragen, analyseren en onderzoeken
Elk bedrijf is uniek, heeft zijn eigen doelen en uitdagingen heeft. Een grondige strategiesessie is daarom altijd het startpunt.
Tijdens de strategiesessie zorgen we ervoor dat we je bedrijf, je doelgroep en je marketingdoelstellingen beter begrijpen. We stellen gerichte vragen om inzicht te krijgen in je huidige marketingstrategie, je concurrentie en je gewenste groeirichting.
Daarnaast analyseren we de prestaties van je huidige social media advertenties, als die er zijn, om te identificeren wat werkt en waar verbeteringen nodig zijn.
volledige advertentiestrategie afgestemd op je bedrijfsdoelstellingen
Na de strategiesessie gaan we aan de slag om een volledige advertentiestrategie op te stellen die naadloos aansluit op je bedrijfsdoelstellingen.
We analyseren alle verzamelde data en vertalen deze naar een plan van aanpak dat specifiek is afgestemd op je bedrijf. We identificeren de meest geschikte socialemediakanalen en bepalen de meest effectieve targetingstrategieën.
Met ons gameplan zorgen we ervoor dat elke euro die je investeert in social media advertenties optimaal rendeert.
Jouw Top-converterende campagnes staan live
Zodra het gameplan is goedgekeurd, gaan we over tot actie. Allereerst zorgen we voor een volledige meetbaarheid van de campagnes. 100% valide, betrouwbaar en volgens de wetten van de AVG.
Daarna worden de campagnes opgezet in de diverse advertentiesystemen. Na een laatste check is het dan zover. Je campagnes staan live!
Optimaliseren & Opschalen
Nu begint het pas echt!
Voortdurend houden we de prestaties van je campagnes nauwlettend in de gaten. Dat doen we onder het motto: “Kansen zien = kansen grijpen”. Doet de kans zich voor om te optimaliseren of op te schalen?
Lates News and Insights
Wat gaat adverteren op Instagram kosten? Met Coppa is het rendabel!
Lees verderWat gaat adverteren op Instagram kosten? Met Coppa is het rendabel!
Lees verderOur Case Studies
Doelgroepen en targeting opties
Als je aan sociale media denkt, dan zal Facebook of Instagram een van de eerste voorbeelden zijn die in je opkomen. Dat is logisch, want Facebook is nog altijd het grootst onder de social media kanalen, ook qua aantal gebruikers en Instagram (vooral populair onder jongeren) is van Facebook.
Millennials and Gen Z'ers
Facebook is een populair social media platform, maar dat geldt echter niet per definitie voor jongeren. Die zijn meer bezig met Instagram, TikTok, Snapchat, en natuurlijk YouTube.
Wanneer jij je als bedrijf wilt richten op jonge generaties geboren tussen 1980 en 2015 (Millennials en Gen Z), dan is het uiteraard goed om te weten welke kanalen zij gebruiken.
Vooral Gen Z’ers (geboren tussen 1998 en 2015) zijn veel online actief. Vooral bij hen zal TikTok adverteren zeer effectief zijn, ook gezien meer dan 70% van hun aankopen online doet.
Wat kost adverteren op Tiktok?
Zoals je hebt kunnen zien zitten er heel wat haken en ogen aan TikTok advertenties en dan hebben we de andere principes zoals bijvoorbeeld de gemiddelde kosten per klik (cost-per-click), kosten per actie, cost-per-mille en return on ad spend nog niet eens gehad. Dit heeft weer meer te maken met het kostenaspect van TikTok ads, wat toch ook een van de belangrijkste punten is.
Hoewel TikTok een platform is waar de concurrentie niet per definitie zo groot is als op Facebook of Instagram, moet je wel rekening houden met een bepaald budget. Per 100 views betaal je bij TikTok namelijk 10 euro, het kan ook zo zijn dat verschillende bedrijven andere bedragen betalen per 1000 views (cost-per-mille). De gemiddelde kosten per klik (cost-per-click) voor adverteren op TikTok bedragen rond de 1 euro.
Relatief nieuw, minder concurrentie
Is TikTok ads uitbesteden winstgevend?
Het moge duidelijk zijn, een goede en succesvolle advertentiecampagne op TikTok moet honderd procent voorbereid zijn. Dat betekent dat je over alles moet nadenken, beslissingen moet maken aan de hand van data en marktkennis nodig hebt om de juiste doelgroep in kaart te brengen. Maak je hier fouten in, dan is er een grote kans dat je alles voor niets aan het doen bent. Het kost je geld, en het levert geen extra omzet op. Door TikTok ads uit te besteden bij Coppa daarentegen, kun je vertrouwen op experts die weten waar ze mee bezig zijn. Wanneer je dan winstgevende campagnes hebt die zorgen voor extra omzet, in tegenstelling tot wanneer jouw campagnes meer kosten dan opleveren, dan is TikTok ads uitbesteden bij Coppa een winstgevende optie op de lange termijn.
Hulp met het managen van de kosten? Geen probleem!
Als je TikTok ads laat uitbesteden bij Coppa, dan zorgen we er niet alleen voor dat jouw campagnes goed lopen, wij nemen ook het aspect van de kosten volledig uit handen. Wij hebben uiteraard ook kennis van hoe je TikTok advertenties kostenefficiënt houdt. Dan hoef jij je hier niet druk om te maken en dan kun jij je focussen op waar jij zo goed in bent, ondernemen!