De uitdaging
Goede vakmensen zijn lastig te vinden, dat geldt ook voor Cornelissen. Net als veel andere bouwbedrijven zoekt het team naar timmerlieden, uitvoerders en andere aanpakkers die écht bij hen passen en matchen met de kernwaarden. Veel vacatures stonden al voor langere tijd open, maar er kwamen weinig kandidaten binnen en de kwaliteit hiervan was niet altijd voldoende.
Het werven van kandidaten is één ding, maar het zorgen voor een gestroomlijnd sollicitatieproces is minstens zo belangrijk. Ook hierbij was Cornelissen op zoek naar hulp en expertise.
Waarom Coppa Marketing?
Cornelissen koos voor Coppa Marketing omdat ze behoefte hadden aan een partner die via social media campagnes de latent werkzoekenden kan bereiken.
Samen ontwikkelden we een strategisch plan met duidelijke doelen: de zichtbaarheid van de vacatures vergroten, mensen aanspreken met een herkenbaar beeld van het werk én de werksfeer bij Cornelissen, en hen enthousiasmeren om de eerste stap richting een sollicitatie te zetten.
We denken niet alleen mee over de online campagnes, maar ook over elke stap die een sollicitant doorloopt.
Voor elke functie ontwikkelden we een eigen landingspagina of leadformulier met een duidelijk stappenplan. Kandidaten beantwoorden enkele gerichte vragen, zonder dat ze meteen een cv of motivatiebrief hoeven aan te leveren. Dat verlaagt de drempel om te reageren. Tegelijkertijd maakt dit het voor Cornelissen makkelijker om snel te zien welke kandidaten goed passen.
Met verschillende beelden (video’s en afbeeldingen) en teksten in Meta advertenties spelen we gericht in op de doelgroep. Mensen die in eerste instantie niet op zoek waren naar een (andere) baan, voelden zich tóch aangesproken door de content en zetten alsnog de stap om te reageren.