Case study

Tientallen waardevolle kandidaten voor verschillende vacatures

Cornelissen aannemingsbedrijf is een Aannemingsbedrijf uit Zeeland (NB). Het bedrijf is actief in uiteenlopende projecten: van grote nieuwbouwprojecten en unieke constructies tot uitbreidingen, aanpassingen en onderhoud aan ziekenhuizen, scholen, bedrijfspanden en monumentale gebouwen. Zij realiseren een prettige woon- of werkomgeving waar mensen vele jaren plezier van hebben.

Wij leveren.

Zij scoren.

3
Vacatures vervuld
3,5
Maand
70+
Kandidaten

De uitdaging

Goede vakmensen zijn lastig te vinden, dat geldt ook voor Cornelissen. Net als veel andere bouwbedrijven zoekt het team naar timmerlieden, uitvoerders en andere aanpakkers die écht bij hen passen en matchen met de kernwaarden. Veel vacatures stonden al voor langere tijd open, maar er kwamen weinig kandidaten binnen en de kwaliteit hiervan was niet altijd voldoende. 

Het werven van kandidaten is één ding, maar het zorgen voor een gestroomlijnd sollicitatieproces is minstens zo belangrijk. Ook hierbij was Cornelissen op zoek naar hulp en expertise.

Waarom Coppa Marketing?

Cornelissen koos voor Coppa Marketing omdat ze behoefte hadden aan een partner die via social media campagnes de latent werkzoekenden kan bereiken.

Samen ontwikkelden we een strategisch plan met duidelijke doelen: de zichtbaarheid van de vacatures vergroten, mensen aanspreken met een herkenbaar beeld van het werk én de werksfeer bij Cornelissen, en hen enthousiasmeren om de eerste stap richting een sollicitatie te zetten.

We denken niet alleen mee over de online campagnes, maar ook over elke stap die een sollicitant doorloopt.

Voor elke functie ontwikkelden we een eigen landingspagina of leadformulier met een duidelijk stappenplan. Kandidaten beantwoorden enkele gerichte vragen, zonder dat ze meteen een cv of motivatiebrief hoeven aan te leveren. Dat verlaagt de drempel om te reageren. Tegelijkertijd maakt dit het voor Cornelissen makkelijker om snel te zien welke kandidaten goed passen.

Met verschillende beelden (video’s en afbeeldingen) en teksten in Meta advertenties spelen we gericht in op de doelgroep. Mensen die in eerste instantie niet op zoek waren naar een (andere) baan, voelden zich tóch aangesproken door de content en zetten alsnog de stap om te reageren.

Resultaat

In 3,5 maand tijd realiseerden we 70+ kandidaten en vervulden we 3 openstaande vacatures. Hiervoor hebben we ± €2100,- advertentiebudget gespendeerd. We kunnen dus spreken van ± €700 per nieuwe werknemer. 

Zou jij dat over hebben voor een nieuwe waardevolle kracht?

Dit dankzij de inzet van foto- en videoadvertenties op Meta die de vacatures en Cornelissen perfect in beeld brachten. De combinatie met het gestroomlijnde sollicitatieproces bracht het succes.

Cornelissen
Cornelissen
Cornelissen 1

“Het fijne aan Coppa is dat ze snel schakelen en echt met ons meedenken. Geen gedoe, korte lijntjes en persoonlijk contact. En wij zijn natuurlijk super tevreden over de huidige resultaten!”

Marly van Kaathoven

Ook klaar om te groeien?

Bij Coppa Marketing werken we met een selecte klantengroep. Alleen met ondernemers die het beste voor hun klant over hebben en die risico’s durven te nemen. Wij zorgen voor waardevolle resultaten en zetten prestatie op nummer 1!
Ik wil graag even sparren

Samen sparren over jouw kansen op Meta?