Wat gaat adverteren op Instagram kosten? Met Coppa is het rendabel!
Instagram is een platform dat bijna 5 miljoen gebruikers heeft in Nederland, en meer dan een miljard gebruikers wereldwijd. Daarmee is het een van de grootste social media platforms.
Een groot deel van de gebruikers bezoekt het platform meerdere keren per dag. Dat biedt dus een hoop kansen als adverteerder om je merk, naamsbekendheid en sales te laten groeien.
Kosten Instagram adverteren
Dus, er zijn genoeg kansen, maar hoe zit het dan met de kosten? Want kansen zijn leuk, maar adverteren moet rendabel zijn. Met de juiste strategie is dat ook zeker zo. De gemiddelde kosten van adverteren op Instagram liggen zo ongeveer tussen de 0,007 euro en 5 euro. Het hangt er ook maar net vanaf wat voor soort advertentie er getoond wordt.
Ga je voor merkbekendheid, dan kan dat per actie al vanaf 0,007 Euro en betreft de kosten per 1.000 kan dit al vanaf 7 euro. Gaat het om verkeer naar de website, dan kan dit per actie al vanaf 35 Cent en vanaf 350 Euro per 1.000. En als het gaat om leadgeneratie, dan kan dit al vanaf 3 euro per actie, en kan dit al vanaf 3.000 euro per 1000. Natuurlijk moeten we er wel bij zeggen, dat daadwerkelijke kosten af kunnen wijken. Adverteren op Instagram werkt als een soort veilingmodel, dat zorgt er onder andere voor dat de prijs stijgt bij een hoge vraag. Dat gebeurt bijvoorbeeld heel veel tijdens dagen zoals Black Friday en Cyber Monday.